Bent Object & foAM – In Human Format

23. května 2007 v 15:28 |  Muzicus
Audiovisuální projekt "In Human Format" dvojic Bent Object (hudba) a foAM (video) je snahou o nalezení syntézy mezi lidskostí, organikou a dnešním technickým světem. Odráží se v něm snaha o pochopení tohoto spojení a vytěžení co nejvíce informací, které jsou posléze převedeny na pódium. Při živých performancích je zvuk a video doplněno o scénický tanec a živý zpěv Sussane Bentley. Na DVD se však dostaly pouze dvě třetiny tohoto projektu - video a hudba.
Zvukovou složku má na starosti Peter van Hoesen, bruselský skladatel tvořící melodie od tanečního techna až po experimentální elektroniku. Tu použil i na tomto albu a svým vokálem ji doplnila, již zmíněná, Sussane Bentley. Van Hoesen a Sussane tvoří od roku 2002 skupinu Bent Object. Tato dvojice pak stojí i za texty skladeb, které se snaží být všeobsažné, což je sráží do tápaní, místy až nesrozumitelnosti. Ta je navíc podpořena roztříštěností textu, vokodérem, takže vokál působí jako další hudební linka bez dalších možností zpětné reakce. O video se postarala dvojice Maja Kuzmanovic a Nik Gaffney, působící ve skupině foAM sdružující nejen umělce bruselské a amsterdamské scény (více o nich jistě uslyšíme v listopadu naMutamorphosis). Grafickou stránku DVD pak obstaral Max Tilgenkamp. Šedivé pozadí doplnil o pruhy tvořenými výseky videí a fotografií z živých performancí, které do sebe volně a nerušeně přecházejí.
Na DVD najdete dvanáct audiovisuálních celků v délce od dvou do šesti minut. Už toto rozdělení ukazuje na majoritu hudby, která dokáže stát sama o sobě bez obrazového doprovodu, což se o videu říci nedá. Působí to jako hudební album doplněné pohyblivými obrázky většinou tvořenými symetrickými abstraktními výjevy, mezi kterými se občas objeví člověk nebo některá jeho část (Drop).
Někdy dochází k opakování motivů, a kdyby byla tato videa jinak rozmístěna, nevadilo by to. To je nejmarkantnější ve skladbách "Failed Irimi/Maximised Profits", "Mark One Object" a "Back To Base", kde se opakovaně objevují řady kvádrů mířící k divákovi, doplňované symetrickými obrazci vycházejícími z jednoho centra. Ve skladbách "Bad Day" a "Edit Restart" se zdá, jakoby se chtěli autoři přiblížit audiovisuálnímu projektu AVVA (Nakamura, Roisz (stream z festivalu Stimul)). Podobně minimalistická hudba je doplněná jednoduchým motivem videa měnícího se podle jednotlivých hlukových záchvěvů, avšak tento celek v sobě nemá subjektivně tolik vnitřní energie jako symbiosa Nakamury s Roisz. Od sedmé skladby "Temporary Object Theory" dochází k pozvolnému splývání jednotlivých celků a z monotónosti pak vytrhují pouze úryvky textu a visuální stránka skladby "Final Call Supercrew", která připomíná vitráže pozvolna měnící barvu, přechází v rychle se střídající objekty nejvíce připomínající graffity a navozující tak dojem jakéhosi chrámu ulice. Dalším výkřikem z šera je až poslední "Failed Irirmi/Intense longing" s rychlými beaty doplněnými stejně svižně se měnícími objekty.
Celková délka 56 minut se pak zdá jako největší slabost tohoto projektu. Je zde pár rozmělněných míst, ve kterých se odehrávají pouze jemné nuance zvuků a hluků, neschopných udržet pozornost. Ty jsou však kompenzovány místy velice dobrým propojením hudby s videem a v neposlední řadě povedeným závěrem, který nechává vzpomenout na nejlepší místa alba. Nejbližší příležitostí ke shlédnutí živého vystoupení je Festival Danse Balsa Marni & Raffinerie konající se v Bruselu 11. - 12. 6. 2007.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama