Triptych

27. února 2009 v 19:18 |  Fabbricazione
Ne, není to nový logo pro špálovku.

Baví mě přemejšlet o detailu a celku, rád bych znal jejich vztah, důležitost, chtěl bych tomu rozumět. Zná někdo poměr zastoupení detailu v celku? A co je důležitější? Co má pro nás větší hodnotu? Chceme být detailem nebo celkem?
Podle mě záleží zase na měřítku pohledu, co zvolíte. Já jsem spokojenej tam kde jsem.

V triptychu jde o tři plátna. Individualita (20x20), Rodina (20x30) a My (40x50). Formáty jsou voleny záměrně, aby spolu korespondovaly, zapadly do sebe, ale přesto něco chybělo. Tak jako to je na obrazech. Vždycky něco chybí, něco přebejvá, je to poškozený, nefunguje, nebo to spolu souvisí, je to skoro stejný, koresponduje, ale...

Individualita
Všimli jste si někdy rozporu nebo zvláštního stavu významu a stavby tohodle slova? IndiviDUALITA.
20x20cm, akryl na plátně.

Rodina
Rodina má tolik variant. A ne vše musí být hned vidět.
20x30cm, akryl na plátně

My
Šedá je bohatá barva, je uniformní, jednotná. Každá její část má jiný povrch, každá je specificky unifikovaná.
40x50cm, akryl na plátně
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 # michal # michal | Web | 1. března 2009 v 14:54 | Reagovat

hele, to je dobrý. Hlavně mě bere ten poslední obraz sám o sobě.

jsem š´toural a logik, souvislostí celku a detailu se zabejvám. Plus mě bavěh logický řady. Tak jak to máš nastavený, to myslím nesedí. Měly by to bejt čtyři obrazy, ne tři. Ten první tvůj by se měl jmenovat rodina, druhý sousedství, nebo pospolitost a třetí My, tak jak to máš. Chybí první, individualita. Má hodně variant. Respektive invariant toho prvního  ... směřující k podobné abstrakci jako jsou vlajky skandinávských států, případně kontury ploch český vlajky, případně kus britský ... ... ...

Jsem prostě šťoural.

2 Pasik4a Pasik4a | 1. března 2009 v 16:37 | Reagovat

Podle mě záleží na tom, jak bereš tu individualitu.

Já to bral tak, že máš jedince, ale ten není úplnej dokud nemá svoje místo nebo tak nějak. Dokud není součástí. Zatim se mi pořádně nepovedlo douvažovat to, co je ta dualita, nerad bych zabřed ke křesťanství, který to popisuje úpln jinak i když vlastně podobně. Prostě se dostává k podobnýmu výsledku jinou cestou. (asi jakobys porovnal slova sounáležitost a integrace). Ostatně i proto je to první braný jako hmota bytu v paneláku. snažil sem to to brát i tak, že to prostě má bejt něco relativně uzavřenýho, ale i aby to muněco chybělo, tady se mi tam docela i náhodu nebo daností toho bytu dostala ta chodba, která prej někomu připomíná díru na zapojení v puzzlích.

Rodina je trochu vtípek, sou to dv jednotky a ty čáry jsou čáry z těhotenskýho testu, bohužel sem měl jen jeden vzorek, tak ta barva odpovídá pouze jemu.

No a My se měl hlavně problém pojmenovat, nakonec to rozřízla slečna.

Myslim, že tady v tý řadě obrazů by se dalo pohybovat víc k celku i víc k detailu, zatim sem se snažil popsat jen to, co nějakm způsobem znám a reflektuju. další nemám ani sebemíň promyšlený, proto sem do toho nešel.

Taky sem do toho skusil trošku zamíchat opět klasický malířství. Vždy máš portrét jednoho člověka, dvoj portrét třeba právě manželů a skupinový portrét nějaký skupiny. (Třeba Karel V., Manželé Arnolfini a pak třeba Noční hlídka).

HJeště se skusim zamyslet nad tim, cos napsal, možná nejvíc naražíme asi na tu jednotku. Já bral jednotku jako byt. Ty asi mysliš byt jako soubor a prostor více lidí. Nebo jak?

3 # michal # michal | Web | 1. března 2009 v 23:14 | Reagovat

Ne naopak, byt už není individualita, to už je sounáležitost ... ale s těmi nejbližšími, tedy tvými. Druhý obraz je sounáležitost vlastně také s tvými ... ale už nejsou v tom tvým, poněvadž ... (blood&honour ...). A to My je pointa (a nejhezčí z obrazů, podle mýho). My = Já. To jsou vlastně ty mý povídání o svobodě, sdílení, jednom světě atd.

My=Já.

Z prvního bych teda dělal výřez. Buď víc abstraktní (Union Jack), nebo trochu víc navádějící (odtud ty skandinávský vlajky s křížem). Já (individualita) = fokus několika čar, které ale mizí ven z obrazu .... nebo několik protínajících se čar, které ... atd .... Význam víceméně podobný: Co jseš ? Čím kotvíš ? Individualita, totiž ...  ...  ...  ...

4 # michal # michal | Web | 1. března 2009 v 23:48 | Reagovat

(čím dýl koukám na ten třetí, tím víc mi přijde dobrej)

5 Pasik4a Pasik4a | 2. března 2009 v 0:00 | Reagovat

Jo, možná tě začínám chápat jak to myslíš. V tom případě by byla největší třecí plocha "byt".

Já ho bral jako jednotku, asi tak jako ty popisuješ tu čáru, když se to pokusim nahlídnout z tvýho pohledu, docela mi to dává smysl, myslim, že tomu rozumim.

Já sem holt vzal jako základ podobu bytu, to asi nebylo úplně nejvhodnější, možná sem ji měl víc abstrahovat, by nebyla tolik zřetelná, to je možnost. Ale pořád to beru jako základní jednotku celku, když to budu konretizovat je to modul, základní stavební jednotka modulovýho systému, která v mý představivosti měla v tu danou dobu podobu bytu v paneláku (okolnosti byly přijímačky na architekturu a stálá fascinace panelákem).

Pokusim se o tom dál víc přemejšlet, dost mi to teďka šrotuje kvůli dalšim vecem co chci dělat, ale myslim, že ty úvahy budou mít podobný vyústění.

6 ratka ratka | 9. března 2009 v 12:10 | Reagovat

perfektni. hodne k zamysleni.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama